logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۳۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ نماز جماعت در بین نوجوانان و جوانان استان زنجان

لزوم-ترویج-فرهنگ-نماز-جماعت-در-بین-نوجوانان-و-جوانان-استان-زنجان-
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز جماعت در بین نوجوانان و جوانان استان زنجان گفت: باید نمازهای جماعت در مساجد با رعایت پروتکلهای بهداشتی و با شکوه بیشتری در جامعه اسلامی برگزار شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در همایش نماز در زنجان، اظهار داشت: جامعه اسلامی همواره با حضور مردم در صحنه بوده و کسانی که اهل نماز بوده در این صحنه درخشانتر حضور یافته اند.

وی بر ضرورت قرائت نماز اول وقت در جامعه تاکید کرد و گفت: در زمینه برگزاری نماز اول وقت گاهی کاهلی از سوی افراد جامعه دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: یکی از برکات ارتقای معنویت در رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزاری نماز جماعت بود که با حداقلترین امکانات برگزار می‌شد در حالی که امروز برخی افراد حتی برای تعقیبات نماز زمان نمی‌گذارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نماز حلال مشکلات معلمان زمانه همچون بوعلی سینا و صدرالمتألهین بوده است، افزود: علما و دانشمندان بزرگ در جهان هر جا به بن بست می‌رسیدند با اقامه نماز مشکل را حل می‌کردند.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس گردان‌های مهندسی با قرارگاه نجف کار می‌کردند که مجبور بودیم از منطقه غرب عبور کنیم که نمازهای جماعت باشکوهی در مساجد آن دوران برگزار می‌شد.

امام جمعه زنجان برضرورت جذب جوانان به مساجد و برپایی نماز جماعت تاکید کرد و گفت: با روش‌های قدیمی نمی‌توان جوانان را به نماز دعوت کرد و باید راهکارهای جدیدی در این زمینه اندیشیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: باید همگان نسبت به برگزاری نماز جماعت کوشا بوده و نمازهای جماعت در مساجد با شکوه بیشتری در جامعه اسلامی برگزار شود که در این زمینه نیازمند فعالیت‌های زمینه‌ای و فرهنگی هستیم.

آیت‌الله خاتمی افزود: افرادی که در مساجد و پایگاه های بسیج فعالیت می‌کنند، وظیفه بیشتری در دعوت جوانان به نماز دارند که باید نماز با رونق و سرزنده و پرشور برگزار شود.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر